Dzień Kawy – Magiczne właściwości





 Dziś dzień – magicznego płynu po którym wmawiamy sobie, że damy radę wszystko zrobić. Dzień kawy!

Czy celebrujecie ten dzień tylko 29 września? Czy jak ja nie ma znaczenia.Pomyśleć, że ja kiedyś nie lubiłam kawy. Piłam jedynie, gdy głowa mnie bolała (czytaj raz na 6 miesięcy) abym szybciej usnęła i głowa przeszła. Wypijałam na raz filiżanka i kładłam się spać i od razu zasypiałam. Dla mnie wspaniały magiczny płyn, aby szybciej usnąć czy się zrelaksować. Wiem, dziwny przypadek ze mnie był.

Teraz dorosłam, i piję na smaczek od czasu do czasu kubek, doceniając walory smakowe, ale też z innych powodów.

Kawka jest dobra na co dzień, ma zalety oraz wady i jak ze wszystkim nie można przesadzać. Poza tym ma też sporo pozytywnych właściwości o których nie każdy wie, wiec postaram się wam przybliżyć.

Duży skrót Graficzny – Kawy Zalety i Wady.


Jest to źródło licznych antyoksydantów i przeciw utleniaczy. Zawiera kofeinę.

Jasne i czarne magiczne właściwości kawy:

Umiarkowanie spożycie do 2-3 filiżanek dziennie
✔️ Chroni przed starzeniem się skóry
✔️Chroni przed nowotworami
✔️Wspomaga koncentrację, pamięć, trwają badania że chroni przed choroba Alzheimera
✔️Stymuluje, dodaje energii, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej. Przyspiesza metabolizm

✔️sam napar nie ma kalori
✔️ Obniża ryzyko cukrzycy typu 2
✔️Działają przeciw miażdżycowo, dba o serce



Niestety spożywane w większej ilości (3 filiżanki w wzwyż), może się skończyć; Co powoduje? Oto czarna strona kawy:
❌ Uzależnieniem
❌ Problemy z zaśnięciem, koncentracją
❌Problemy z układem krążenia - kołatanie serca, podnosi ciśnienie
❌ Zwiększa poziom "złego" cholesterolu LDL
❌Wypłukuje wapń, magnez, potas, żelaza

Podsumowując

Czyli jak widać w jedną stronę pomaga, ale gdy spożywa się więcej efekt jest odwrotny do zamierzonego. Kawa może chronić serce, ale większa ilość może nam serce zniszczyć. A ile wynosi dzienna dawka? Umiarkowanie dawka kofeiny na dzień to jest ok 300 mg (ok 2-3 filiżanek dziennie). Jednak kawa latte, czarna czy jeszcze inna ma różną zawartość kofeiny. Dodatkowo kofeina znajduję się nie tylko w kawie, ale i w innych produktach: energetyki, suplementy diet (zwłaszcza spalacze, tabletki odchudzające)

Osoby z chorobami żołądka, refluksem, wrzodami powinny niestety pożegnać się z kawą, aby nie pogłębiać dolegliwości, gdyż kawa drażni żołądek i pobudza do wytwarzania soków żołądkowych.

 
 

Kawa posiada przeciwutleniacze czyli – wykazuje działanie przeciw nowotworowe. Liczne badania wykazują, że chroni przed rakiem prostaty, jelita grubego oraz wątroby. A także przyczynia się do ochrony przed cukrzycą Typ 2, a także przed chorobą Alzheimera.

Inne ciekawostki:

Jest także używana w przemysłach kosmetycznych zawarte w kawie związki polifenolowe (głównie kwas chlorogenowy) opóźniają proces rozkładu witaminy C i tym samym wygładzają nierówności skóry i zapobiegają powstawaniu nowych.

  • do szamponów – wzmacnia i stymuluje włos.
  • do kremów pod oczy – niweluje cienie pod oczami.
  • do kremów do ciała – przyśpiesza spalanie tłuszczów zmniejsza widoczność cellulitu – przy systematycznym stosowaniu kosmetyków z kofeiną skóra staje się gładsza, jędrniejsza.

Treści publikowane na blogu
mają jedynie charakter informacyjny oparty na moich obserwacjach (co mi pomaga a co szkodzi, współistotne choroby) i nie są profesjonalnymi poradami medycznymi. Blog nie zastąpi wizyty u swojego specjalisty, gdyż każdy przypadek jest indywidualny.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Perełka Życia , Blogger